نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4787
-
الف
+

«یما سیاوش» خبرنگار جوان افغانستان در انفجار کابل جان باخت

طی انفجاری که صبح امروز در منطقه مکروریان چهارم رخ داد، خبرنگار و مجری معروف افغانستان جان باخت.

به گزارش آی فیلم 2، پولیس کابل اعلام کرد طی انفجاری که امروز صبح در منطقه مکروریان چهارم رخ داده، خبرنگار و مجری معروف افغانستان هدف حمله قرار گرفته و کشته شده است.

 بنابر گزارش رسانه های افغانستان، «یما سیاوش» مجری و خبرنگار، صبح امروز شنبه در ناحیه نهم شهر کابل به همراه یک خبرنگار دیگر بر اثر انفجار مین جاسازی شده در موتر جان باختند.

«فردوس فرامرز» سخنگوی فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که در این انفجار یک عراده موتر نوع کرولا هدف انفجار ماین مغناطیسی قرار گرفته است.

حمله به خبرنگاران و اصحاب و اهالی رسانه‌ در افغانستان تازگی ندارد و فهرست قربانیان رسانه‌ای در این کشور طولانی بوده و با گذشت هر روز بر آن افزوده می شود.

طی دو دهه گذشته در افغانستان ۱۰۹ خبرنگار کشته شده اند که خونین ترین حمله بر خبرنگاران و گزارشگران در افغانستان در ۱۰ ثور(اردیبهشت) ۱۳۹۷ رخ داد که در آن ۲۶ نفر از جمله ۹ خبرنگار کشته شدند.

گفتنی است هفته گذشته هم تروریست ها حمله مرگباری را به دانشگاه کابل انجام دادند که در آن ۲۲ دانشجو و غیرنظامی به شهادت رسیده و حدود ۴۰ تن دیگر هم زخمی شدند که بازتاب گسترده ای در رسانه ها و فضای مجازی داشت.

شبکه آی فیلم2 درگذشت این فعال رسانه ای افغانستان را تسلیت گفته و با مردم و اصحاب رسانه در این کشور ابراز همدردی می کند.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر